Viza de reședință

  • Menţiunea privind stabilirea reşedinţei se înscrie la cererea persoanei fizice care locuieşte mai mult de 15 zile la adresa la care are locuinţa secundară.
  • Menţiunea privind stabilirea reşedinţei se acordă pentru perioada solicitată, care nu poate fi mai mare de un an, şi are valabilitate pe timpul cât persoana locuieşte în mod efectiv la adresa declarată ca reşedinţă. La expirarea acestui termen, persoana poate solicita înscrierea unei noi menţiuni privind stabilirea reşedinţei.
  • Cererea pentru înscrierea în actului de identitate a menţiunii de stabilire a reşedinţei:
  • - se obţine de la ofiţerul de serviciu sau se descarcă Anexa 3 şi se listează pe o singură foaie, faţă-verso;- se va completa de către solicitant şi se va semna în faţa lucrătorului de la ghişeu.
  • Actul de identitate în care urmează a se înscrie menţiunea de stabilire a reşedinţei;
  • Documentul cu care se face dovada adresei de reşedinţă (original)

 

IMPORTANT

Dacă solicitaţi viza într-o locuinţă aparţinând unei alte persoane fizice:

  • Dacă solicitantul nu este titularul spaţiului de locuit este  necesară prezenţa găzduitorului care va prezenta actul de proprietate (original);
  • Dacă găzduitorul nu se poate prezenta la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor, declaraţia de primire în spaţiu poate fi consemnată la notarul public, la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate sau în prezenţa poliţistului de la postul de poliţie - pentru mediul rural
 

Descarcă fișierele atașate


Close Search Window