ANUNŢ CONCURS,


 
Primăria Municipiului Paşcani, cu sediul în Paşcani, judeţul Iaşi, Str. Ştefan cel Mare, nr. 16, organizează concurs de recrutare în data de 20.05.2019 la ora 10,00 – proba scrisă şi  în termen de maxim 5 zile lucratoare de data susţinerii probei scrise interviul pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie vacante de consilier juridic, clasa I, gradul profesional asistent din cadrul Compartimentului Juridic şi Contencios, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Paşcani.
Condiţiile de participare la concurs:
- candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute de art. 54 din Legea nr. 188/ 1999 privind Statutul funcţionarilor publici (r2), cu modificările şi completările ulterioare;
-studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul ştiinţelor juridice;
-condiţii de vechime de  minim 1 an, în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice.
Dosarul de înscriere la concurs trebuie să conţină în mod obligatoriu documentele prevăzute la art. 49  din H.G. nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare.
Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul instituţiei în termen de 20 zile de la data publicării anunţului în Monitorul Oficial al României, partea a III-a (până la data de 07.05.2019 inclusiv, ora 15,30).
Coordonatele de contact pentru primirea dosarelor de concurs: municipiul Paşcani, judeţul Iaşi, Str. Ştefan cel Mare, nr. 16, telefon 0232/762300, interior 111,  fax 0232/766259, adresa de e-mail: personal@primariapascani.ro.
Condiţiile de desfăşurare a concursului, condiţiile de participare la concurs, bibliografia stabilită şi atribuţiile prevăzute în fişa postului se afişează la sediul instituţiei şi pe site-ul  www.primariapascani.ro.
Informaţii suplimentare se pot obţine la numărul de telefon 0232/762300, interior 111-  compartiment Management Resurse Umane.
 
Bibliografia în vederea participării la concurs.
Candidaţii vor avea în vedere la studierea actelor normative din bibliografie inclusiv republicările, modificările şi completările acestora:
1. Constituţia României, republicată;
2. Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, (republicată 2), cu modificările şi completările ulterioare;
3. Legea nr. 7/2004, privind Codul de conduită a funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
4. Legea nr. 215/2001, privind administraţia publică locală, republicată, cu modificările si completările ulterioare;
5. Legea nr. 514/2003 privind organizarea si exercitarea profesiei de consilier juridic, cu modificările şi completările ulterioare;
6. Legea nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ, cu modificările şi  completările ulterioare;
7. Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
8. Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificarile şi completările ulterioare;
9. Codul Civil:  - Cartea I - Despre persoane,  Titlurile I – V;
10. Cartea a III-a Despre bunuri, Titltu I, Titlul III, Titlul VI şi VII;
11. Codul de Procedură Civilă  - Cartea I şi  Cartea a II-a;
 
Condiţii generale de participare la concurs pentru toate funcţiile publice :
Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii prevăzute de art. 54 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici (r2), cu modificările şi completările ulterioare:
a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) are o stare de sănătate corespunzătoare funcţiei publice pentru care candidează, atestată pe bază de examen medical de specialitate;
f) îndeplineşte condiţiile de studii prevăzute de lege pentru funcţia publică;
g) îndeplineşte condiţiile specifice pentru ocuparea funcţiei publice;
h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
i) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
j) nu a desfăşurat activitate de poliţie politică, astfel cum este definită prin lege.
Dosarul de înscriere la concurs se depune la sediul Primăriei municipiului Paşcani şi trebuie să conţină în mod obligatoriu documentele prevăzute la art. 49  din H.G. nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare :
1. formularul de înscriere, prevăzut în anexa nr. 3 la G. nr. 611/2008 care se obţine de la secretariatul comisiei;
2. curriculum vitae, modelul comun european;
3. copia actului de identitate;
4. copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor acte care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
5. copie a diplomei de master sau de studii postuniversitare în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, după caz;
6. copia carnetului de muncă şi după caz, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice. Modelul orientativ al adeverinţei este prevăzut în anexa nr. 2D la H.G. 611/2008. Adeverinţele care au un alt format decât cel prevăzut trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în anexa nr. 2D şi din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor.
7. copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului, care să conţină, în clar, numărul, data, numele emitentului si calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii Publice;
8. copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare pentru efort fizic, în cazul funcţiilor publice pentru a căror ocupare este necesară îndeplinirea unor condiţii specifice care implică efort fizic şi se testează prin probă suplimentară;
9. cazierul judiciar ( acesta poate fi înlocuit cu o declaraţie pe proprie răspundere, cu obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de 5 zile lucrătoare de la data la care a fost declarat admis în urma selecţiei dosarelor, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire);
10. declaraţia pe propria răspundere sau adeverinţă care să ateste calitatea sau lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia;
Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretariatul comisiei de concurs sau în copii legalizate.
 
Atribuţiile prevăzute în fişa postului de consilier juridic, clasa I, gradul profesional asistent din cadrul Compartimentului Juridic şi Contencios:    
Formulează cereri de chemare în judecată la sesizarea scrisă a direcţiilor/ serviciilor/birourilor/ compartimentelor din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Paşcani, întâmpinări şi alte acte procesuale adresate instanţelor judecătoreşti în cauzele în care autorităţile administraţiei publice locale sunt părţi litigante, având la bază referate şi/sau rapoarte ale direcţiilor/serviciilor/birourilor/ compartimentelor din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Paşcani în funcţie de specificul fiecărui litigiu, cu aprobarea primarului.
Apără drepturile şi interesele legitime ale autorităţilor administraţiei publice locale şi asigură reprezentarea, prin delegare, a acestora în toate litigiile aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti, a organelor de urmărire penală şi a altor organe cu atribuţii jurisdicţionale;
Exercită căile de atac împotriva hotărârilor judecătoresti ce privesc unitatea administrativ teritorială şi autorităţile administraţiei publice locale, având la bază referate şi/sau rapoarte ale direcţiilor/serviciilor/ birourilor/ compartimentelor din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Paşcani în funcţie de specificul fiecărui litigiu;
Organizează şi ţine la zi registrul cu evidenţa litigiilor şi a termenelor de judecată;
Solicită investirea cu titlu executoriu a hotărârilor judecătoreşti definitive în vederea întocmirii dosarelor de executare silită;
Comunică hotărârile judecătoreşti structurilor şi compartimentelor din cadrul Primăriei Municipiului Paşcani, în funcţie de specificul acestora, pentru aducere la cunostinţă şi punere în executare a dispoziţiilor instanţelor judecătoreşti.
După finalizarea litigiilor, va proceda la obţinerea hotărârilor judecătoreşti definitive şi închiderea, numerotarea şi sigilarea dosarelor, precum şi la predarea acestora, pe baza de proces verbal, către Compartimentul Arhivă;
Respectă prevederile normelor interne şi procedurilor de lucru privitoare la postul său; propune Serviciului Buget Financiar Contabilitate, dacă este cazul, efectuarea operaţiunilor specifice angajării, lichidării şi ordonanţării cheltuielilor din cadrul compartimentului, conform anexelor 1,2 şi 3 la Normele metodologice aprobate prin Ordinul nr. 1792/2002 pentru aprobarea normelor metodologice privind angajarea, lichidarea ,ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale cu modificările şi completările ulterioare;
Respectă normele de deontologie profesională specific exercitării profesiei de consilier juridic;
Îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite prin lege, alte acte normative, hotărâri ale Consiliului Local al municipiului Paşcani, dispoziţii ale Primarului municipiului Paşcani, Secretarului municipiului Paşcani
Respectă cerinţele documentelor de sistem calitate aplicate conform SR EN ISO 9001:2008;
Comunică RMC sau şefului ierarhic superior orice neconformitate depistată în cadrul municipiului Paşcani cu privire la sistem, produs sau proces în conformitate cu cerinţele standardului SR EN ISO 9001:2008;
Îndeplineşte obligaţiile cu privire la respectarea cerinţelor de securitate şi sănătate în muncă şi pentru prevenirea accidentelor de muncă si îmbolnăvirilor profesionale, în conformitate cu prevederile Legii nr. 319/2006, art. 22 si 23.
Close Search Window