ANUNŢ CONCURS,
Primăria Municipiului Paşcani, cu sediul în Paşcani, judeţul Iaşi, Str. Ştefan cel Mare, nr. 16, organizează concurs de recrutare în data de 11.05.2022, la ora 10,00 – proba scrisă şi în termen de maxim 4 zile lucratoare de data susţinerii probei scrise – interviul pentru ocuparea unui post contractual de execuţie vacant de inspector de specialitate, gradul I, pe duratã nedeterminatã, cu normã întreagã din cadrul Muzeului municipal Paşcani.
Probele stabilite pentru concurs: selecţia dosarelor de înscriere, proba scrisã şi interviul.
Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul instituţiei în termen de 10 zile lucrãtoare de la data afişãrii anunţului (pânã la data de 28.04.2022, inclusiv, orele 15,30).
Candidaţii trebuie să îndeplinească:
-condiţiile prevăzute de art. 3 din H.G. nr. 286/2011 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcţiilor contractuale şi a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare;
- studii universitare de licenţǎ, absolvite cu diplomǎ de licenţǎ, sau echivalentǎ în domeniul istorie, specializarea istorie/ arheologie/ arhivisticǎ/muzeolgie/istoria artei;
- minim 4 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitãrii funcţiei contractuale;
Bibliografia/tematica în vederea participării la concurs pentru postul contractual de inspector de specialitate:
Candidaţii vor avea în vedere la studierea actelor normative din bibliografie inclusiv republicările, modificările şi completările acestora:
1.Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările şi completările ulterioare (Partea I, Titlul I, II, III; Partea a III – a, Titlul I, V - cap.1, 2, 3, 4, 8; Partea a VI – a , Titlul III);
2.Legea nr. 311/2003 a muzeelor şi a colecţiilor publice, (R2), cu modificările si completările ulterioare;
3.Ordinului Ministrului Culturii nr. 2035/2000 pentru aprobarea normelor metodologice privind evidența, gestiunea și inventarierea bunurilor culturale deținute de muzee, colecții publice, case memoriale, centre de cultură și alte instituții de profil, cu modificările şi completările ulterioare
4.Legea nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor, republicatǎ, cu modificările şi completările ulterioare;
5. Legea nr. 319/2006 privind securitatea si sanatatea in munca, cu modificările şi completările ulterioare: CAP. III Obligaţiile angajatorilor
SECŢIUNEA 1- Obligaţii generale ale angajatorilor
SECŢIUNEA a 4-a –Alte obligaţii ale angajatorilor - art. 12
CAP. IV Obligaţiile lucratorilor – art. 22,
CAP. V Instruirea lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în
muncă
CAP. VI Pericol grav şi iminent şi zone cu risc ridicat şi specific.
Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplineşte următoarele condiţii prevăzute de art. 3 din H.G. nr. 286/2011 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcţiilor contractuale şi a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare:
a) are cetăţenia română, cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
f) îndeplineşte condiţiile de studii şi, după caz, de vechime sau alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea.
Condiţiile de desfăşurare a concursului, condiţiile de participare la concurs şi bibliografia stabilită se afişează la sediul instituţiei şi pe site-ul www.primariapascani.ro.-Organizarea-Carierã-Anunturi Concursuri.
Informaţii suplimentare se pot obţine la numărul de telefon 0232/762300, interior 111- compartiment Management Resurse Umane.
Dosarul de înscriere la concurs se depune la sediul Primăriei municipiului Paşcani şi trebuie să conţină în mod obligatoriu documentele prevăzute la art. 6 din H.G. nr. 286/2011 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcţiilor contractuale şi a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare:
- cerere de înscriere la concurs adresată conducătorului instituţiei publice;
- copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz, precum şi copii ale altor acte de stare civilă (certificat de naştere, casătorie, livret militar, livret de familie);
- copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice;
- carnetului de muncă sau, după caz, adeverinţele care atestă vechimea în muncă, în meserie şi/sau în specialitatea studiilor, în copie;
- cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcţia pentru care candidează; Candidatul declarat admis la selecţia dosarelor, care a depus la înscriere o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfăşurării primei probe a concursului;
- adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate; Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii;
- curriculum vitae;
- alte documente relevante pentru desfăşurarea concursului;
- dosar cu şină sau de încopciat.
Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretariatul comisiei de concurs, sau în copii legalizate.
3. Atribuţiile postului:
3.1. Atribuţii specifice postului:
- întocmeşte planul tematic al muzeului;
- își întocmește planul anual de activitate în funcție de obiectivele muzeului;
- își întocmește raportul de activitate trimestrial și anual;
- răspunde material și moral de starea patrimoniului din colecția de care este responsabil și expozițiile muzeului;
- colaborează nemijlocit cu colegii pentru rezolvarea următoarelor probleme:
- asigurarea condițiilor microclimatice potrivit normelor de conservare în vigoare;
- etalarea corectă a bunurilor expuse (proiect de expoziție);
- organizarea depozitului de colecție potrivit normelor conservare (participarea directă la proiectarea și amenajarea depozitului de colecție);
- realizează sau supraveghează mânuirea și etalarea corectă a bunurilor în expoziții;
- asigurarea securității bunurilor expuse sau depozitate;
- urmărirea respectării normelor de conservare de către personalul de supraveghere și îngrijitori;
- completează fişele analitice de evidență pentru obiectele din colecția de care răspunde;
- asigură realizarea fototecii, clișotecii și videotecii pe colecția de care răspunde;
- în cadrul activității metaexpoziționale: asigură serviciile de ghidaj în română/limbă străină în interiorul Palatului Cantacuzino-Paşcanu și muzeului;
- Identifică piesele ce pot fi achiziționate de pe teren sau din colecții particulare în vederea completării patrimoniului de muzeu;
- concepe și implementează proiecte culturale, proiecte finanțate din fonduri europene, proiecte cu finanțare AFCN (Administraţia Fondului Cultural Naţional), etc.;
- în cadrul cercetării specifice postului: cercetare de arhivă (caracter documentar);
- concepe și realizează manifestări cultural – ştiinţifice, educaționale și activități de pedagogie muzeală, în colaborare cu celelalte secţii;
- colaborează nemijlocit cu colegii pentru crearea unei baze de date digitală care să cuprindă arhivele istorice de texte şi imagini care conțin informații despre palat și orașul Paşcani, prin scanarea acestora sau fotografiere digitală;
3.2. Alte atribuţii:
- Cunoaşte și contribuie la îndeplinirea obiectivelor specifice ale muzeului;
- Cunoaşte și contribuie la îndeplinirea acţiunilor şi activităţilor pentru realizarea obiectivelor specifice;
- Cunoaşte și contribuie la îndeplinirea, evaluarea şi prioritizarea riscurilor care pot afecta atingerea obiectivelor specifice şi întreprinde acţiuni care să menţină riscurile în limite acceptabile;
- Cunoaşte documentele şi fluxurile de informaţii care intră/ies din cadrul muzeului;
- Identifică neregularitățile, le semnalează şi efectuează activităţile pentru eliminarea neregularităților și atingerea obiectivelor specifice;
- Respectă prevederile normelor interne şi procedurilor de lucru privitoare la postul său;
- Respecta cerintele documentelor de sistem calitate aplicate conform SR EN ISO 9001:2008;
- Comunica RMC sau sefului ierarhic superior orice neconformitate depistata in cadrul Municipiului Pascani, cu privire la sistem, produs sau proces, in conformitate cu cerintele standardului SR EN ISO 9001:2008;
- Obligatiile fiecarui angajat cu privire la respectarea cerintelor de securitate si sanatate in munca si pentru prevenirea accidentelor de munca si imbolnavirilor profesionale sunt in conformitate cu Legea securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, Art.22 si Art.23;
- colaboreaza permanent cu toate directiile/ serviciile din primarie in vederea rezolvarii tuturor problemelor care au legatura cu competentele serviciului;
- solutioneaza in conditiile legii, a hotararilor Consiliului local si a dispozitiilor primarului cererile, sesizarile si reclamatiile adresate compartimentului;
- intocmirea de informari si referate privind activitatea specifica Compartimentului;
- îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite prin lege, alte acte normative, hotărâri ale Consiliului Local al municipiului Paşcani, dispoziţii ale primarului municipiului Paşcani.