ANUNŢ CONCURS,

 

Primăria Municipiului Paşcani, cu sediul în Paşcani, judeţul Iaşi, Str. Ştefan cel Mare, nr. 16, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea unei funcții publice de execuție vacante de consilier juridic, clasa I, gradul profesional asistent, în cadrul Compartimentului Juridic și Contencios, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Pașcani, în data de 17.08.2022 la ora 10,00 - proba scrisă și în termen de maxim 5 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise – interviul.

Durata normalã a timpului de lucru este de 8h/zi, respectiv 40 h/sãptãmânã.

 

Probele stabilite pentru concurs: selecţia dosarelor de înscriere, proba scrisă şi interviu.

Data de publicare a anunțului de concurs: 14.07.2022.

Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul instituţiei în termen de 20 zile de la data publicării anunţului pe site-ul instituţiei www.primariapascani.ro - Organizarea - Carieră - Anunţuri Concursuri, respectiv de pe 14.07.2022 pânã la data de 02.08.2022 (inclusiv), ora 15,30.

Coordonatele de contact pentru primirea dosarelor de concurs: municipiul Paşcani, judeţul Iaşi, str. Ştefan cel Mare, nr.16, telefon 0232/762300, interior 111, fax 0232/766259, adresa de e-mail: personal@primariapascani.ro.

 

Condiţiile de participare la concursul de recrutare pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacante de consilier juridic, clasa I, gradul profesional asistent, în cadrul Compartimentului Juridic și Contencios, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Pașcani – un post:

-studii universitare de licenţă, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul științelor juridice;

-condiţii de vechime de minim 1 an, în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice;

-candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute de art. 465 din O.U.G. nr. 57/2019 - privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

Bibliografia/Tematica în vederea participării la concurs pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie vacante de consilier juridic, clasa I, gradul profesional asistent, în cadrul Compartimentului Juridic și Contencios.

          Candidaţii vor avea în vedere la studierea actelor normative din bibliografie inclusiv republicările, modificările şi completările acestora:

1. Constituţia României, republicată;

2. O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;

3. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de sanse și de tratament între femei și barbati, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

5. Legea nr. 514/2003 privind organizarea şi exercitarea profesiei de consilier juridic, cu modificările şi completările ulterioare;

6. Codul civil: - Cartea a-III-a, Titlul VI;

- Cartea a-V-a, Titlul I şi Titlul II.

Condiţiile de desfăşurare a concursului, condiţiile de participare la concurs, bibliografia stabilită și atribuțiile prevăzute în fișa postului se afişează la sediul instituţiei şi pe site-ul  instituţiei www.primariapascani.ro-Organizarea-Cariera-Anunturi-Concursuri.

Informaţii suplimentare se pot obţine la numărul de telefon 0232/762300, interior 111- compartiment Management Resurse Umane.

 

    Condiţii generale de participare la concurs:

Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii prevăzute de art. 465 din O.U.G. nr. 57/2019 - privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:

    a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;

    b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

    c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;

    d) are capacitate deplină de exerciţiu;

    e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;

    f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;

    g) îndeplineşte condiţiile specifice, conform fişei postului, pentru ocuparea funcţiei publice;

    h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;

    i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;

    j) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;

    k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

    În cazul în care printre condiţiile specifice prevăzute la alin. (1) lit. g) este stabilită şi obţinerea unui/unei aviz/autorizaţii prevăzut/prevăzute de lege, această condiţie se îndeplineşte cu respectarea prevederilor legislaţiei specifice cu privire la îndeplinirea condiţiei.

    Pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere, candidaţii trebuie să fie absolvenţi cu diplomă ai studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor <LLNK 12011     1 12 2p2 153 59>art. 153 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Dosarul de înscriere la concurs se depune la sediul Primăriei municipiului Paşcani şi trebuie să conţină în mod obligatoriu documentele prevăzute la art. 49  din H.G. nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare:

  1. formularul de înscriere, prevăzut în anexa nr. 3 la H.G. nr. 611/2008 care se obţine de la secretariatul comisiei;
  2. curriculum vitae, modelul comun european;
  1. copia actului de identitate;
  2. copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor acte care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări;
  3. copie a diplomei de master sau de studii postuniversitare în domeniul administrației publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice, după caz;
  4. copia carnetului de muncă și după caz, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice; Modelul orientativ al adeverinţei este prevăzut în anexa nr. 2D la H.G. nr. 611/2008. Adeverinţele care au un alt format decât cel prevăzut trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în anexa nr. 2D şi din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor.
  5. copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului, care să conţină, în clar, numărul, data, numele emitentului si calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii Publice;
  6. copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare pentru efort fizic, în cazul funcțiilor publice pentru a căror ocupare este necesară îndeplinirea unor condiții specifice care implică efort fizic și se testează prin probă suplimentară;
  7. cazierul judiciar ( acesta poate fi înlocuit cu o declaraţie pe proprie răspundere, cu obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de 5 zile lucrătoare de la data la care a fost declarat admis în urma selecţiei dosarelor, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire);
  8. declaraţia pe propria răspundere sau adeverinţă care să ateste calitatea sau lipsa calității de lucrător al Securității sau colaborator al acesteia.

   Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretariatul comisiei de concurs sau în copii legalizate.

 

Atribuţiile prevăzute în fișa postului pentru funcţia publică de execuţie vacantă de consilier juridic, clasa I, gradul profesional asistent, în cadrul Compartimentului Juridic și Contencios, conform Fișei postului nr. 12289/08.06.2022:

1. Colaborează cu direcţiile/serviciile/birourile/compartimentele din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Paşcani la întocmirea proiectelor de acte administrative: dispoziţii ale Primarului Municipiului Paşcani şi hotărâri ale Consiliului Local al Municipiului Paşcani;

2. Formulează cereri de chemare în judecata la sesizarea scrisă a direcţiilor/ serviciilor/ birourilor/ compartimentelor din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Paşcani, întâmpinări şi alte acte procesuale adresate instanţelor judecătoreşti în cauzele în care autorităţile administraţiei publice locale sunt părţi litigante, având la baza referate şi/sau rapoarte ale direcţiilor/ serviciilor/ birourilor/ compartimentelor din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Paşcani în funcţie de specificul fiecărui litigiu;

3. Apara drepturile şi interesele legitime ale autorităţilor administraţiei publice locale şi asigură reprezentarea, prin delegare, a acestora în toate litigiile aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti, a organelor de urmărire penală şi a altor organe cu atribuţii jurisdicţionale;

4. Exercita căile de atac împotriva hotărârilor judecătoreşti ce privesc unitatea administrativ teritoriala şi autorităţile administraţiei publice locale, având la baza referate şi/sau rapoarte ale direcţiilor/ serviciilor/ birourilor/ compartimentelor din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Paşcani în funcţie de specificul fiecărui litigiu;

5. Organizează şi tine la zi registrul cu evidentă litigiilor şi a termenelor de judecată;

6. Solicita investirea cu titlu executoriu a hotărârilor judecătoreşti definitive şi întocmeşte dosarele de executare silită;

7. Comunica hotărârile judecătoreşti structurilor şi compartimentelor din cadrul Primăriei Municipiului Paşcani, în funcţie de specificul acestora, pentru aducere la cunoştinţa şi punere în executare a dispoziţiilor instanţelor judecătoreşti;

8. Întocmeşte proiecte de hotărâri ale Consiliului Local al Municipiului Paşcani şi de dispoziţii ale Primarului Municipiului Paşcani specifice domeniului de activitate, precum şi rapoarte de specialitate în domeniul de activitate al compartimentului pentru proiectele de hotărâri, în vederea promovării lor în Consiliul Local al Municipiului Paşcani;

9. Respecta prevederile normelor interne şi procedurilor de lucru privitoare la postul său;

10. Propune Serviciului Buget Financiar Contabilitate, dacă este cazul, efectuarea operaţiunilor specifice angajării, lichidării şi ordonanţării cheltuielilor din cadrul direcţiei/ serviciului/ biroului/ compartimentului, conform anexelor 1, 2 şi 3 la Normele metodologice aprobate prin Ordinul nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidentă şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările şi completările ulterioare;

11. Urmăreşte şi soluţionează corespondenta primită prin intermediul registraturii şi direct de la direcţiile/ serviciile/ birourile/ compartimentele din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Paşcani şi încadrarea în termenele prevăzute de lege în vederea formulării răspunsurilor, cu acordul conducerii executive, la sesizări, reclamaţii, petiţii, cereri şi contestaţii;

12. Vizează pentru legalitate contractele încheiate de către Municipiul Paşcani cu terţe persoane;

13. După finalizarea litigiilor, va proceda la închiderea, numerotarea şi sigilarea dosarelor, precum şi la predarea acestora, pe bază de proces verbal, către Compartimentul Arhiva;

14. Formulează cereri de chemare în judecată, întâmpinări și alte acte procesuale adresate instanțelor judecătorești în cauzele în care Comisia Locală de Fond Funciar Pașcani este parte litigantă;

15. Respectă normele de deontologie profesională specific exercitării profesiei de consilier juridic;

16. Respectă prevederile normelor interne şi procedurilor de lucru privitoare la postul său;

17. Îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite prin lege, alte acte normative, hotărâri ale Consiliului Local al municipiului Paşcani, dispoziţii ale Primarului municipiului Paşcani, Secretarului municipiului Paşcani şi Coordonatorului Compartimentului Juridic şi Contencios;

18. Respectă cerinţele documentelor de sistem calitate aplicate conform SR EN ISO 9001:2008;

19. Respectă cerinţele de securitate şi sănătate în muncă şi pentru prevenirea accidentelor de muncă şi îmbolnăvirilor profesionale în conformitate cu Legea 319/2006, Art.22 şi Art.23;

20. Comunică RMC sau şefului ierarhic superior orice neconformitate depistata în cadrul Municipiului Paşcani, cu privire la sistem, produs său proces, în conformitate cu cerinţele standardului SR EN ISO 9001:2008;

21. Exercită atribuțiile și competențele prevăzute de Ordonanța nr. 109/2011 privind Guvernanța corporativă a intreprinderilor publice, aflate în subordinea Consiliului Local al Municipiului Pașcani.

Close Search Window