Primaria Pascani

ANUNT – suspendare activitati cu publicul

Stimați cetățeni,

 

Având în vedere protejarea populației de infectarea cu virusul COVID-19, Primăria Municipiului Pașcani a luat următoarele măsuri:

Primăria Municipiului Pașcani a încetat programul de lucru cu publicul. Legatura cu cetățenii o vom ține folosind mijloacele de comunicare de la distanță.

 

Programul de funcționare al Serviciului de Taxe și Impozite Locale a fost modificat după cum urmează:

L-V între orele 8.30 – 12.30

 

Programul de funcționare al Serviciului Evidența Persoanelor a fost modificat după cum urmează:

Luni – Marți – Joi: Primiri și Eliberări: 8.30 – 12.30

Miercuri – Primiri și Eliberări: 15.00 – 18.30

Vineri – Eliberări: 8.30 – 12.00

 

Programul de functionare al Compartimentului de Stare civilă:

Luni – Marți – Joi – Vineri – Primiri și Eliberări: 8.30 – 12.30

Miercuri – Primiri și Eliberări: 15.00 – 18.30

 

Pentru a limita contactul dintre cetățeni și funcționarii publici din cadrul instituției toate cererile și alte tipuri de documente se primesc și se eliberează on-line sau prin poștă.

 

Astfel accesând site-ul www.primariapascani.ro,  la rubrica Contact veți găsi toate datele necesare, privind trimiterea de documente către compartimentele și serviciile către care doriți să vă adresați.  Am creat pentru această perioadă o adresă de e-mail registratura@primariapascani.ro, unde vom primi toate solicitările dumneavoastră iar cei  ce nu dețin o adresă de e-mail ne pot transmite solicitările prin posta la adresa Strada Ștefan cel Mare, Nr.16 – Primăria Municipiuliu Pașcani.

Raspunsurile la solicitari vor fi transmise prin posta sau pe adresa de email,functie de tipul solicitarii si de modul de tramsmitere a acesteia catre Primaria municipiului Pascani.

Modele de cerere sunt urcate pe site-ul primariapascani.ro, la rubrica Formulare Tipizate ce o gasiți în randul din dreapta al paginii de deschidere.

Dacă întâmpinați probleme și nu cunoașteți către ce compartiment sau serviciu trebuie să vă adresați, vă stăm la dispoziție prin telefon la 0232.762300/0232.76.62.59 fax.

Mai mult, ne găsiți și pe Facebook, cu o simplă căutare Primăria Pașcani pe rețeaua de socializare unde Biroul de Presă vă va acorda asistența necesară.

În contextul publicării în Monitorul Oficial nr. 212/16.03.2020 a Decretului privind instituirea stării de urgență, Primăria Municipiului Pașcani prin Serviciul Public Comunitar Local de Evidența Persoanelor anunță cetățenii că:

– se menține valabilitatea actelor de identitate care expiră pe perioada stării de urgență pentru cele expirate cu data de 16.03.2020.

 

Certificatele de încadrare a copilului într-un grad de handicap şi atestatele de asistent maternal eliberate de comisia pentru protecţia copilului, precum şi certificatele de încadrare în grad şi tip de handicap eliberate de comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, a căror valabilitate expiră în perioada de urgenţă declarată, îşi prelungesc valabilitatea până la încetarea stării de urgenţă.

Pe perioada stării de urgenţă, termenele legale stabilite pentru soluţionarea solicitărilor formulate în exercitarea liberului acces la informaţii de interes public, precum şi a petiţiilor se dublează.

În ceea ce privește situația persoanelor vârstnice ce nu se pot deplasa și nu au aparținători și nici posibilități materiale, le rugăm să ne contacteze la numărul de telefon al Primăriei unde li se va acorda sprijin. Astfel, vor primi pe bază de proces verbal alimente, medicamente la domiciliul indicat.

Rugăm pe această cale cetățenii care cunosc astfel de situații, vecini, prieteni, rude, etc. să de-a dovadă de solidaritate și să ajute și ei pe cât posibil persoanele vârstinice în procurarea de alimente, medicamente, alte materiale necesare, pentru a evita deplasarea acestora  și eventual interacțiune cu anumite persoane contaminate

 

Ne-am gândit și la tichetele sociale pe care Primăria le acordă în perioada Sărbătorilor Pascale persoanelor aflate în situații sociale deosebite, vom stabili o procedură de lucru în două variante:

Prima este cea de transmitere on-line a cererilor și documentelor necesare în vederea acordării tichetelor sociale, iar a doua este cea prin poștă la adresa Strada Ștefan cel Mare, nr.16 – Primăria Municipiului Pașcani, pentru persoanele care nu dețin un e-mail sau nu sunt conectate la internet, printr-o cerere scrisă de mână și atașarea documentelor doveditoare (cupon de pensie, adeverință de venit, etc). Anchetele sociale vor fi făcute prin telefon iar solicitanții vor trebui să completeze și să trimită prin cele două metode scrise mai sus, o declarație pe proprie răspundere privind numărul de persoane ce domiciliază în acel imobil.

 

În final revenim cu recomandările necesare, stimați cetățeni, respectați indicațiile transmise pe cale oficială de autoritățile statului:

 

Spălați-vă mâinile de multe ori;

Evitați contactul cu persoane care sunt suspecte de infecții respiratorii acute;

Nu vă atingeți ochii , nasul si gura cu mâinile;

Acoperiți-vă gura și nasul daca stranutați sau tușiți;

Nu luați medicamente antivirale si nici antibiotice decât în cazul în care va prescrie medicul;

Curățați toate suprafețele cu dezinfectanți pe bază de clor sau alcool;

Utilizați masca de protecție doar în cazul in care suspectați că sunteți bolnav sau în cazul în care acordați asistență persoanelor bolnave;

Produsele ”MADE in CHINA” sau pachetele primite din China nu sunt periculoase;

Sunați la 112 dacă aveți febră, tușiți sau v-ați întors din China sau zonele in carantina de cel puțin 14 zile;

Animalele de companie nu transmit coronavirus.

Evitați deplasările în afara locuinței, limitându-vă doar la cele strict necesare.

 

Accesul cetățenilor străini care vin în România, indiferent de mijlocul de transport folosit, este permis cu urmatoarea condiție ❗obligatoriu sa intre în carantină sau autoizolare, după caz.❗

Persoanele care vin din străinătate și nu respectă normele de autoizolare sunt pasibile de sancțiune contravențională între 5000-10.000 lei, conform Hotărârii nr. 857/2011 privind stabilirea și sancționarea contravențiilor la normele din domeniul sănătății publice.

Cetățenii care au cunoștință de persoane care nu stau în izolare la domiciliu sunt rugați să sune la numărul unic de urgență 112.
Pentru mai multe informații puteți suna și la numărul verde 0800800358.

 

 

PRIMAR,

                                                                                                                                                            Ing. Dumitru PANTAZI

 

Intocmit,

Purtator de cuvant al Primariei Pascani

birou.presa@primariapascani.ro

Arhive lunare